بسم الله الرحمن الرحيم


تم صدور النسخة vBulletin 3.8.0 Alpha 1 في موقع الأم


As you may have noticed, we have just upgraded the vBulletin.com forums to version 3.8 in order to get some initial production testing.

We'll post more details as time allows, but for now please have a look around and give some of our new features a try. Look out for social group discussions, lightbox navigation, the new 'Community' menu on the navbar and lots more!


Have fun, we're sure you will.



الترجمة :


ربما لاحظتم ، لدينا فقط طورت vBulletin.com المنتديات لنسخة 3.8 من اجل الحصول على بعض التجارب الأولية الإنتاج.


سنقوم بعد مزيد من التفاصيل كما يسمح الوقت ، ولكن لديها الآن من فضلك ننظر حولنا وإعطاء بعض من السمات الجديدة للمحاولة. البحث عن مناقشات مجموعة اجتماعية ، lightbox الملاحة ، جديدة 'الجماعة' القائمة على navbar والكثير أكثر!


لقد المرح ، نحن متأكد من انك سوف.



vBulletin 3.8

A little later this year, you will get your first look at vBulletin 3.8 here on vBulletin.com. While primary development efforts are focused on vBulletin 4, we felt that there is still mileage in vBulletin 3.x, so vBulletin 3.8 is a new feature release, designed to extend and improve some of the functionality introduced in vBulletin 3.7, while adding some additional goodies that we're sure people will appreciate while they wait for the arrival of vBulletin 4.

We will release more information about vBulletin 3.8 over the next few weeks, but here are a few choice morsels to whet your appetites:

Social Group Discussion Topics
This is probably the most-requested feature since the introduction of social groups in vBulletin 3.7. While the current 'social group messages' system allows messages to be posted to a social group, unlike forums it does not allow messages to be divided up into discussions. vBulletin 3.8 rectifies this, and social groups in 3.8 now have the ability to contain individual topics, each with reporting, inline moderation and many of the other tools one would expect from vBulletin.

Private Messaging Improvements
Since vBulletin 3.0, the private messaging system has remained largely unchanged. vBulletin 3.8 sees a number of changes and improvements to make the system easier to use and manage.

We have added Quick Reply to the private message viewing page, removing the need for a visit to a separate interface.
Users now have the ability to change the sort order in private message folders from the existing date-newest-first default.
In order to find what you are looking for more quickly and easily, there's now an inline search system too.

Also, as an anti-spam measure, it's now possible to limit the number of private messages any user may send in a given period of time.

Most Recently-Updated Albums
Bringing users' album pictures out of the dark recesses of their profile, vBulletin 3.8 has a system to display the most recently-updated albums from all users in a unified interface. Now everyone will know when your members upload new pictures!

Moving Album Pictures
It's now possible to move pictures from one album to another, rather than having to delete and reupload.

Thread Prefix Permissions
For those who want to be able to limit the ability of their users to access thread prefixes and prefix sets, vBulletin 3.8 now gives you that ability.

Social Group Categories
To allow users to more easily find a social group that they'd like to join, the administrator can now create categories to which social groups can belong.

Social Group Avatars
A picture is worth a thousand words, so when users create a social group, they can now upload a picture to represent the group, which will be shown both on the group page, and on the list of groups.

There is lots more to reveal, and Darren will be authoring some blog posts to introduce some of the new features in more detail in the very near future. We anticipate a Q4 release for vBulletin 3.8.

vBulletin 3.8 will have the same system requirements and recommendations as vBulletin 3.7.






الترجمة :

إدارية 3.8

قليلا في وقت لاحق من هذا العام ، سوف تحصلون على حسابك أول اطلالة له على إدارية 3.8 هنا على vBulletin.com. في حين الأولية جهود التنمية التي تركز على إدارية 4 ، شعرنا أنه لا تزال هناك مسافة إدارية في 3.x ، حتى إدارية 3.8 هي الافراج عن سمة جديدة ، تهدف الى توسيع وتحسين بعض من وظائف إدارية في عرض 3.7 ، بينما تضيف بعض إضافية الأشياء الجيدة نحن متأكدون أن الناس سوف نقدر في الوقت الذي ينتظرون فيه وصول إدارية 4.

ونحن سوف الافراج عن مزيد من المعلومات حول إدارية 3.8 خلال الأسابيع القليلة المقبلة ، ولكن هنا هي اختيار عدد قليل من فتات لشحذ شهية الخاص بك :

مجموعة مناقشة المواضيع الاجتماعية
وربما هذا هو الأكثر طلب سمة منذ عرض الفئات الاجتماعية في إدارية 3.7. في حين الحالي الاجتماعية مجموعة الرسائل 'ويسمح هذا النظام ليتم نشر رسائل إلى فئة اجتماعية ، على عكس المحافل أنها لا تسمح للرسائل ليكون مقسم إلى والمناقشات. إدارية 3.8 بتصحيح هذا ، والفئات الاجتماعية في 3.8 الآن لديها القدرة على احتواء كل المواضيع ، في كل الإبلاغ ، بما يتمشى والاعتدال وكثير من الأدوات الأخرى التي يتوقع احد من إدارية.

الرسائل الخاصة التحسينات
منذ إدارية 3.0 ، ونظام الرسائل الخاصة ظلت دون تغيير إلى حد كبير. إدارية 3.8 يرى عدد من التغييرات والتحسينات لجعل النظام أيسر لاستخدام وإدارة.

أضفنا السريع الرد على رسالة خاصة مشاهدة صفحة ، وإزالة الحاجة للقيام بزيارة الى واجهة منفصلة.
المستخدمين الآن لديها القدرة على تغيير نوع النظام في رسالة خاصة من المجلدات الموجودة حتى الآن بين أحدث الحادية والتقصير.
من أجل إيجاد ما تبحثون عنه بسهولة وبسرعة أكثر ، هناك الآن مضمن نظام البحث أيضا.

أيضا ، لمكافحة البريد المزعج قياس ، وأنه أصبح من الممكن الآن للحد من عدد الرسائل الخاصة أي مستخدم قد ترسل في فترة معينة من الوقت.

وفي الآونة الأخيرة بين ألبومات تم تحديثها
وبذلك المستخدمين ألبوم صور للخروج من الظلام استراحة من صورة ، إدارية 3.8 لديها نظام لعرض أحدث ألبومات تم تحديثها من بين جميع المستخدمين في واجهة موحدة. الآن الجميع يعلم عندما الخاص بك أعضاء جديدة تحميل الصور!

الانتقال ألبوم الصور
إنه من الممكن الآن لهذه الخطوة واحدة من الصور إلى ألبوم آخر ، بدلا من الاضطرار إلى حذف وreupload.

الخيط البادئة أذونات
وبالنسبة لأولئك الذين يريدون أن تكون قادرة على الحد من قدرة المستخدمين على الوصول إلى الخيط والبادئات البادئة مجموعات إدارية 3.8 يتيح لك الآن أن قدرة.

مجموعة الفئات الاجتماعية
لإتاحة المجال أمام المستخدمين بسهولة أكبر إلى إيجاد فئة اجتماعية أنها تريد الانضمام ، مدير البرنامج يمكن الآن لخلق فئات الفئات الاجتماعية التي يمكن أن تنتمي.

فئة اجتماعية تجسدات الآلهة
صورة تساوي ألف كلمة ، حتى عندما يقوم المستخدمون بتكوين مجموعة اجتماعية ، يمكن الآن تحميل صورة لتمثيل المجموعة التي سيتم عرض كل مجموعة على صفحة ، وعلى قائمة الجماعات.

وهناك الكثير لتكشف أكثر ، ودارين وسيتم التأليف بعض بلوق وظائف لإدخال بعض من السمات الجديدة بمزيد من التفصيل في المستقبل القريب جدا. ونتوقع الافراج عن Q4 إدارية 3.8.

إدارية 3.8 سوف يكون لها نفس متطلبات النظام وتوصيات إدارية 3.7.

وقد تضم مزايا جديدة مثل Blogs والبحث المتطور ..


وهذا ما عرفته حتى الأن !!
وفي الانتظار ..


FavpD : vBulletin 3>8>0 Alpha 1